صفحه اصلی
سینما و موسیقی
پزشکی و بهداشت
آموزش و کنکور
فناوری اطلاعات و ارتباطات
گوناگون
گردش در مالزی
بازار و سرمایه
آموزش عالی
مالزی نشینان
رنگ و نقش
خواندنی ها


مشروح خبر


فست فودها ضريب هوشی را كاهش می‌دهند

نتايج يك تحقيق جديد نشان داد: فست فودها كه تحفه رژيم غذايي غربي هستند، مي‌توانند ضريب هوشي انسان را كاهش دهند.

دانشمندان دانشگاه آكسفورد با مطالعه روي موشهاي آزمايشگاهي دريافته‌اند كه رژيم غذايي حاوي چربي بالا كه اغلب فست فودها اين ويژگي را دارا هستند در مدت كمتر از 10 روز به حافظه كوتاه مدت اين موشها آسيب وارد مي‌كند. اين گروه از پژوهشگران موشهايي را كه از رژيم غذايي آنها 5/7 درصد كالري در قالب چربي وجود داشت با موشهايي كه در رژيم آنها به دليل خوردن غذاهاي پرچرب و ناسالم 55 درصد كالري به شكل چربي موجود بود، مورد مقايسه قرار دادند.

محققان دريافتند: پس از چهار روز ماهيچه‌هاي موشهايي كه چربي زياد مصرف كرده بودند به ميزان بسيار كمتري مي‌توانستند از اكسيژن براي توليد انرژي مورد نياز براي ورزش كردن، استفاده كنند و به اين ترتيب اندازه ماهيچه قلب آنها بزرگتر مي‌شد.

همچنين پس از 9 روز معلوم شد؛ موشهايي كه بيشتر چربي خورده بودند در مسيرهاي مارپيچي كه حافظه آنها را آزمايش مي‌كند، بيشتر اشتباه مي‌كردند و مدت زيادتري طول مي كشيد تا مسير را تكميل كنند.

محققان تاكيد كردند: رژيم غذايي غربي شامل فست فودها، عموما حامل چربي زياد است كه به حافظه آسيب مي‌رساند.



منبع : سلامت نیوز
تاريخ انتشار : چهارشنبه 28 مرداد 1388 ساعت 8:46 صبح
تعداد بازديد : 249

به اين خبر امتياز بدهيد
   
امتیاز فعلی: 5.00 از 5
تعداد 1 کاربر به این خبر امتیاز داده اند



نظر شما
نام شما :
پست الکترونيک :
وب سايت :
     




پر بازدید ترین خبرهای یک ماه اخیر
نگران ارزیابی دانشگاه‌ها نباشید



123 خبر
© کلیه حقوق این نرم افزار متعلق به شرکت ارتباطات راهبردی پارسیان می باشد.